Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 21-26 z 26.

Kostuchy w służbie heroizmu

04-04-2007 22:46
0
Komentarze: 11
W działach: RPG, autorki
Kostuchy w służbie heroizmu
Cały dylemat zawiązał się w momencie, kiedy w dyskusji ze znajomym doszliśmy do wniosku, że mechanika Earthdawna poprzez sam swój sposób wykonywania testów wspomaga wrażenie heroizmu podczas sesji. Kiedy gracz wrzuca do kubeczka przed testowaniem różnorakie kostki w hurtowych ilościach odczuwa w jakiś podświadomy sposób, że jego bohater jest przypakowanym herosem, a nie półdupkiem zza krzoka*. Jednocześnie trudno sprzeczać się z tym, że mechanika Earthdawna jest z dzisiejszego punktu widzenia anachronizmem. Współcześni erpegowcy narzekają, jeśli muszą używać pełnego spektrum wielościanów (np...

Dwaj jaskiniowcy i mamut

31-03-2007 21:12
0
Komentarze: 8
W działach: RPG, mikro-zajawki
Dwaj jaskiniowcy i mamut
Oglądałem ostatnio dokument o genezie współczesnego homo sapiens. Podczas tego wciągającego widowiska zaintrygował mnie pewien temat: jak w RPG oddać współpracę dwóch bohaterów, którzy są niemowami, albo nie mogą z jakichś powodów porozumiewać się werbalnie?  Wyobraźmy sobie drużynę dwóch małpoludów, powiedzmy homo erectus, którzy są członkami jednego plemienia i poszli na polowanie. Skradają się ciepłym popołudniem do rozleniwionego mamuta. Żeby ubić potwora muszą współpracować, tylko jak współczesny człowiek (...

Setting z Ikea

24-01-2007 14:17
0
Komentarze: 4
W działach: RPG
Setting z Ikea
Istnieje pewien ambitny sposób pisania światów do gier fabularnych. Nazywa się go różnie: świat modularny, setting półotwarty, albo po prostu świat z IKEA. Kupujesz i składasz w domu. Na czym to wszystko polega? Podręcznik zawiera wówczas listę różnych motywów wraz z opisami. Wszystkie są w miarę kompatybilne i trzymają się jakiejś przewodniej myśli. Potem Mistrz Gry wraz z Graczami przegląda katalog i wybiera(-ją) najbardziej interesujące ich elementy. Wrzucają je do miksera, włączają go na piętnastominutową burzę mózgów i siorbią przez cztery godziny sesji. Zastanawiam się, jak taka koncep...

Hollywood RPG

01-12-2006 20:38
1
Komentarze: 11
W działach: autorki, RPG
Hollywood RPG
Jestem zwolennikiem teorii, że mechanika w grze RPG powinna ściśle korespondować ze światem przedstawionym, tzw. settingiem. Oznacza to, że jeśli świat pełen jest Chaosu i łatwo w nim popaść w obłęd, to niech mechanika powoduje taki właśnie przebieg sesji – niech punkty poczytalności szybko spadają, a co drugi potworek mocno redukuje ich ilość. Jeśli gra ma wspomagać sesje akcji pełne strzelanin, pościgów itp. to niech mechanika czyni bohaterów graczy odpornymi na ciosy, posiadającymi dziesiątki punktów akcji i da im narzędzia wpływania na otoczenie – niech trafiają akurat na wolną...

Jakie szanse, że rynek to chapnie?

16-07-2006 22:39
0
Komentarze: 11
W działach: RPG
Jakie szanse, że rynek to chapnie?
Poprzednio pisałem o potopie d20. Dzisiaj też tym chcę się zająć, jednak z nieco innej strony. Racjonalnie rzecz biorąc – jakie są szanse na to, że zalew d20 w Polsce dojdzie do skutku? Co jest potrzebne do udanego ataku na rynek gier fabularnych (chociaż gra niekoniecznie warta jest świeczki – większe kokosy robi się na sprzedaży olejów roślinnych)? Wszystko zaczyna się (przynajmniej w idealnym modelu, który polskim wydawcom może okazać się nieco obcy) od sondowania rynku. Należy zorientować się – czy to na forach internetowych, listach dyskusyjnych, w vortalach i ostatecz...

Czy nadciąga potop d20?

14-07-2006 15:15
0
Komentarze: 5
W działach: RPG
Czy nadciąga potop d20?
Ostatnio dobiegła mych uszu niezwykle miła wiadomość. W Polsce wydany będzie Spellslinger. System przenoszący nas w świat łączący w sobie dość niestandardowo fantasy i western. Osobiście bardzo lubię takie mieszanki. Sam napisałem niekonwencjonalny autorski system o podobnym składzie. Jednak co rzuca się w oczy patrząc na zapowiedź Spellslingera - d20. Tak. System oparty będzie na mechanice d20 z jakimiśtam (jak to zwykle w settingach na tej mechanice) modyfikacjami. Co z tego będzie - trudno mi wyrokować. Nie miałem na szerszą skalę styczności z d20. Podkusiło mnie. Przeszukałem nieco sieć n...