Blog - autorki

Wyświetlono rezultaty 1-4 z 4.

Ostatnia Sprawa

30-10-2010 16:05
11
Komentarze: 1
W działach: RPG, autorki
Skończyłem grę na Nibykonkurs. O tym, że w ogóle zaczęła się nowa edycja, dowiedziałem się wczoraj od lucka. Parę godzin koncypowania i pisania, dzisiaj godzinka na skład i poprawki, kilka sekund uploadu na serwer i jest. Można ściągnąć i zobaczyć. Wyszła mi gra dość konceptualna, której grywalności nie jestem pewien. Bohaterowie są skazanymi na rychłą śmierć straceńcami, którzy próbują ocalić miasto przed atakiem szczurzych potworów i przy okazji osiągnąć swoje prywatne cele. Rozgrywka, według moich szacunków, nie powinna zajmować więcej niż godzinę. Spodziewam się, że da się skończyć naw...

Kostuchy w służbie heroizmu

04-04-2007 22:46
0
Komentarze: 11
W działach: RPG, autorki
Kostuchy w służbie heroizmu
Cały dylemat zawiązał się w momencie, kiedy w dyskusji ze znajomym doszliśmy do wniosku, że mechanika Earthdawna poprzez sam swój sposób wykonywania testów wspomaga wrażenie heroizmu podczas sesji. Kiedy gracz wrzuca do kubeczka przed testowaniem różnorakie kostki w hurtowych ilościach odczuwa w jakiś podświadomy sposób, że jego bohater jest przypakowanym herosem, a nie półdupkiem zza krzoka*. Jednocześnie trudno sprzeczać się z tym, że mechanika Earthdawna jest z dzisiejszego punktu widzenia anachronizmem. Współcześni erpegowcy narzekają, jeśli muszą używać pełnego spektrum wielościanów (np...

Rzut okiem: Świątynia Zagłady

27-12-2006 16:54
0
Komentarze: 1
W działach: autorki
Rzut okiem: Świątynia Zagłady
Nibykonkurs to ścieżka zdrowia dla kreatywnych mózgownic autorów gier. Ileż trzeba się nagimnastykować, aby wykorzystać wylosowane hasła w nietypowy, niespodziewany sposób! Sil sprostał temu zadaniu. Złożył przed chwilą gotową grę, gdzie bohaterowie wcielają się w przeszukujących tajemniczą inkaską świątynię poszukiwaczy skarbów, bogactwa i przygód. Jednak owa tajemnicza inkaska świątynia nie jest taka znowu zwyczajna. Wewnątrz kryje się nienazwane, pradawne zło, które gotowe jest zniszczyć swoje własne gniazdo, kiedy tylko goście znajdą się zbyt blisko jego leża. Ale na tym nie kończy się...

Hollywood RPG

01-12-2006 20:38
1
Komentarze: 11
W działach: autorki, RPG
Hollywood RPG
Jestem zwolennikiem teorii, że mechanika w grze RPG powinna ściśle korespondować ze światem przedstawionym, tzw. settingiem. Oznacza to, że jeśli świat pełen jest Chaosu i łatwo w nim popaść w obłęd, to niech mechanika powoduje taki właśnie przebieg sesji – niech punkty poczytalności szybko spadają, a co drugi potworek mocno redukuje ich ilość. Jeśli gra ma wspomagać sesje akcji pełne strzelanin, pościgów itp. to niech mechanika czyni bohaterów graczy odpornymi na ciosy, posiadającymi dziesiątki punktów akcji i da im narzędzia wpływania na otoczenie – niech trafiają akurat na wolną...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.